Prikaz i utiske za blog Knjiga za dušu pisao: Marko Jovanović

Žanr: psihološki triler, misterija, horor
Izdavač: Bloger Fest
Godina izdavanja: 19. Februar 2020.
Broj stranica: 260

Ocena: 5 zvezdice

Knjiga je za kupovinu dostupna na oficijalnom sajtu autora: klik ovde

Mislim da sam upravo napustio jedno od najvećih kolektivnih ludila koje mi je radnja jednog romana do sada pružila. Ovo ludilo nije imalo pravila, nisam znao kuda će me odvesti, da li ću se iznenaditi, oduševiti, razveseliti, uzbuditi, razbesneti, razočarati, ili ću i sam poludeti.
Na kraju, kako vidim, nisam poludeo, ali sam se izuzetno prijatno iznenadio umećem i veštinom jednog mladog autora da stvori ovako kompleksan psihološki roman.

Radnja je smeštena u alternativnu realnost (ili mozda... 😏) u grad Herg, država Alkap i prati plaćenog ubicu Davida Antonova u izvršavanju zadataka koje mu je postavio jedan moćnik po imenu Gordan, ponudivši mu milionski iznos koji bi Davidu i njegovoj porodici obezbedio život iz snova. Sa druge strane, iz drugog ugla pratimo Detektiva koji se pridružuje policiji u potrazi za zločincem koji iz dana u dan ostavlja leš širom Herga.

Nisam bez razloga ovom romanu dao epitet "kolektivno ludilo" jer to je ono što vas u susretu sa glavnim junakom (u ovom slučaju antiherojem) čeka. David je tragičan lik, progonjen demonima iz prošlosti koji vuku korene u najranijem detinjstvu. Od žrtve mučnog porodičnog nasilja, preko introvertnog dečaka i adolescenta koji je tokom boravka u domu vodio potpuno asocijalan zivot, do čoveka koji se okreće Bogu pozivu sveštenika u lokalnoj crkvi, upoznaćete lika čiji životni put nagoveštava konačno pronalaženje mira nakon preteške prošlosti. Ima li tu ima mesta za hladnokrvno ubijanje ljudi po zadatku i šta je pravi motiv osim novca? Kakvi ga to demoni navode na grehe koji se kose sa svim načelima njegovog poziva?

Kroz Davidov lik odlično stičete uvid u moralno i duhovno, ali pre svega, psihičko i zdravstveno propadanje koje je posledica tragičnog detinjstva. Nećete ga videti kao heroja, ali hoćete kao žrtvu. Ne njegovih, već tuđih moralnih posrnuća.
Meni je David bio odličan lik za analizu sijaseta psihijatrijskih poremećaja koji su rezultirali njegovim devijantnim umom. Mislim da će i svakom ljubitelju gore pomenutih motiva biti prava poslastica.

O ostalim likovima (pa i o Detektivu) neću puno govoriti, jer morao bih da spojlujem, što želim da izbegnem kako vam ne bih pokvario doživljaj.

Kada je u pitanju stil pisanja, prezadovoljan sam. Za moj ukus, draže bi mi bilo da je pripovedano u prvom licu, ali videćete na kraju romana zašto je "moralo" biti u trećem. Dinamično, neizvesno do samog kraja, na momente vrlo jezivo, pa čak i mučno. Horor momenti su vešto upakovani i efektni. Dopada mi se način na koji su biblijski motivi uklopljeni u priču. Daju joj karakterističnu, mističnu notu.
Kraj me je ostavio bez teksta i podsetio na meni izuzetno drage "twist ending" filmove posle kojih me je utisak držao danima. Tako će biti i sa Ogledalom.

Pohvala i za naslovnicu za koju sam pročitao da je dizajnirao sam autor. Mračno, jezivo, misteriozno. Meni se dopada.

Šta da vam kažem na kraju. Ako ste spremni za jedan ludi rolerkoster kroz jezive, mračne tunele, kupite kartu. Na sedištu levo vas čeka David, desno Detektiv. Sedite u sredini i prepustite se. Šta vas na kraju tunela čeka, to ne smem da vam kažem. Mozda ogledalo? Videćete...
Dvoumio sam se između 4 i 5, ali s obzirom da je ovo Danilov prvenac i da je pred njim, po mom mišljenju, veliki uspeh u književnom svetu, moja ocena je 5 zvezdica.
Jedva čekam kartu da sledeći rolerkoster u nove avanture, sa novim likovima.

O AUTORU

Danilo Todorović rođen je 15. novembra 1997. godine u Smederevu. Završio je Osnovnu školu “Dr Jovan Cvijić” kao odličan učenik, a potom i Tehničku školu kao đak generacije. Na iznenađenje svih, školovanje nastavlja na Visokoj inženjerskoj školi strukovnih studija “Tehnikum Taurunum” na smeru “Zaštita od požara i spasavanje” jer je još od malena, kako tvrdi, pored želje da postane pisac, oduvek želeo da postane vatrogasac. Smatra da je humanost davno zapostavljena osobina kod većine ljudi, ali isto tako i da u službama kao što je vatrogasna još uvek nije izgubila na značaju. Pored studiranja i pisanja, rekreativno se bavi i košarkom koju je trenirao šest godina. U srednjoj školi uspešno se bavio i glumom gde je sa Omladinskim pozorištem Tehničke škole iz Smedereva, povodom seminara profesora srpskog jezika i književnosti u sali “Heroja” na Filološkom fakultetu u Beogradu, učestvovao u predstavi “Koštana”. Pisanjem se bavi od svoje sedamnaeste godine. “Ogledalo” je roman prvenac ovog mladog autora, a do sada je objavio tri svoje horor priče na portalu “Naše malo skladište”.